Wymagania niezbędne: • posiadanie obywatelstwa polskiego; • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; • niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe; • nieposzlakowana opinia; • wykształcenie wyższe ekonomiczne (finanse, rachunkowość), • co najmniej 5-letnie doświadczenie na samodzielnym stanowisku głównego księgowego lub na samodzielnym stanowisku związanym z rachunkowością.
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem: • preferowane będą osoby, które posiadają doświadczenie w jednostce zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami, spółdzielni mieszkaniowej lub podmiocie obsługującym wspólnoty mieszkaniowe, • preferowane będą osoby spełniające w największym stopniu wymagania dodatkowe, w tym posiadające optymalnie długą praktykę w księgowości, • bardzo dobra znajomość zagadnień księgowych i podatkowych, planu kont i dyscypliny finansów publicznych, • wiedza i umiejętności prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programów księgowo-finansowych, • znajomość programu Sage Symfonia Finanse i Księgowość, • znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych, • znajomość obsługi systemu bankowości elektronicznej, • znajomość procesów finansowo-księgowych i sprawozdawczych VAT, CIT, PIT i inne, • umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywanie założeń, • samodzielność, umiejętność organizacji pracy, dyskrecja, • komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, systematyczność, dokładność, terminowość, sumienność, zaangażowanie, inicjatywa, • wysoka kultura osobista, • umiejętności analityczne i interpersonalne, • umiejętność pracy w zespole, • umiejętność nawiązywania kontaktów i współpracy z instytucjami zewnętrznymi.
Zakres obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego • prowadzenie księgowości w spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami prawa podatkowego, • nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych, rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi, • sporządzanie raportów na potrzeby Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości, raportów i bilansów, • opracowywanie planów przychodów i kosztów na poszczególne lata, • bieżące analizowanie wykonania planu, • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, • dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, • nadzór nad prowadzeniem spraw płacowych pracowników spółdzielni, • prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, • sporządzanie deklaracji na podatki lokalne (od nieruchomości) i kontrola terminowego regulowania zobowiązań z tytułu podatków lokalnych, • nadzór nad wystawianiem faktur VAT, • nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych, • współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, Lustrator, audytorzy i inne), • reprezentowanie pracodawcy przed stosownymi urzędami i instytucjami oraz organami kontroli finansowej, • przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań spółdzielni, • przygotowywanie przelewów w systemie bankowym, • współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych, • bieżące analizowanie regulaminów obowiązujących w spółdzielni pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem, • opracowanie niezbędnych regulaminów dotyczących funkcjonowania spółdzielni zgodnie z obowiązującym prawodawstwem, • wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Spółdzielni oraz organy nadzorujące.
Warunki pracy na stanowisku: • praca w pełnym wymiarze czasu pracy, • zatrudnienie w ramach umowy o pracę, • praca przy komputerze przekraczająca 4 godz.
Wymagane dokumenty i oświadczenia: • CV i list motywacyjny – opatrzony klauzulą ,,wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”, • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, • kserokopię świadectw pracy dokumentujących posiadanie wymaganego okresu zatrudnienia w księgowości, • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo umyślne oraz o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu i obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów i za przestępstwo skarbowe, Wymagane dokumenty należy składać w sekretariacie Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej BURSZTYN przy ul. Fabrycznej 5/8-9, 98-400 Wieruszów w terminie do 15 stycznia 2021 r. do godz. 10.00 w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO W SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ LOKATORSKO –WŁASNOŚCIOWEJ BURSZTYN W WIERUSZOWIE.” • w przypadku dokumentów przesłanych drogą pocztową liczy się data wpływu. • dokumenty złożone po wyżej określonym terminie nie będą brane pod uwagę. Oferty, które nie spełnią wymagań formalnoprawnych będą mogły być odebrane do 14 dni po zakończeniu rekrutacji. Nie odebrane w w/w terminie zostaną komisyjnie zniszczone. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie kwalifikacji merytorycznej.