1. Wymagania niezbędne:
    • posiadanie obywatelstwa polskiego;
    • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
    • niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
    • nieposzlakowana opinia;
    • wykształcenie wyższe ekonomiczne (finanse, rachunkowość),
    • co najmniej 5-letnie doświadczenie na samodzielnym stanowisku głównego księgowego lub na samodzielnym stanowisku związanym z rachunkowością.
  2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
    • preferowane będą osoby, które posiadają doświadczenie w jednostce zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami, spółdzielni mieszkaniowej lub podmiocie obsługującym wspólnoty mieszkaniowe,
    • preferowane będą osoby spełniające w największym stopniu wymagania dodatkowe, w tym posiadające optymalnie długą praktykę w księgowości,
    • bardzo dobra znajomość zagadnień księgowych i podatkowych, planu kont i dyscypliny finansów publicznych,
    • wiedza i umiejętności  prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programów księgowo-finansowych,
    • znajomość programu Sage Symfonia Finanse i Księgowość,
    • znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych,
    • znajomość obsługi systemu bankowości elektronicznej,
    • znajomość procesów finansowo-księgowych i sprawozdawczych VAT, CIT, PIT
    i inne,
    • umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywanie założeń,
    • samodzielność, umiejętność organizacji pracy, dyskrecja,
    • komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, systematyczność, dokładność, terminowość, sumienność, zaangażowanie, inicjatywa,
    • wysoka kultura osobista,
    • umiejętności analityczne i interpersonalne,
    • umiejętność pracy w zespole,
    • umiejętność nawiązywania kontaktów i współpracy z instytucjami zewnętrznymi.
  3. Zakres obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego
    • prowadzenie księgowości w spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami prawa podatkowego,
    • nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych, rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
    • sporządzanie raportów na potrzeby Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości, raportów i bilansów,
    • opracowywanie planów przychodów i kosztów na poszczególne lata,
    • bieżące analizowanie wykonania planu,
    • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    • dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
    • nadzór nad prowadzeniem spraw płacowych pracowników spółdzielni,
    • prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych,
    • sporządzanie deklaracji na podatki lokalne (od nieruchomości) i kontrola terminowego regulowania zobowiązań z tytułu podatków lokalnych,
    • nadzór nad wystawianiem faktur VAT,
    • nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych,
    • współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, Lustrator, audytorzy i inne),
    • reprezentowanie pracodawcy przed stosownymi urzędami i instytucjami oraz organami kontroli finansowej,
    • przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań spółdzielni,
    • przygotowywanie przelewów w systemie bankowym,
    • współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych,
    • bieżące analizowanie regulaminów obowiązujących w spółdzielni pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem,
    • opracowanie niezbędnych regulaminów dotyczących funkcjonowania spółdzielni zgodnie z obowiązującym prawodawstwem,
    • wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Spółdzielni oraz organy nadzorujące.
  4. Warunki pracy na stanowisku:
    • praca w pełnym wymiarze czasu pracy,
    • zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
    • praca przy komputerze przekraczająca 4 godz.
  5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
    • CV i list motywacyjny – opatrzony klauzulą ,,wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”,
    • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
    • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
    • kserokopię świadectw pracy dokumentujących posiadanie wymaganego okresu zatrudnienia w księgowości,
    • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo  umyślne oraz o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu i obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów i za przestępstwo skarbowe,
    Wymagane dokumenty należy składać w  sekretariacie Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej BURSZTYN przy ul. Fabrycznej 5/8-9, 98-400 Wieruszów w terminie do 15 stycznia 2021 r. do godz. 10.00 w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO W SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ LOKATORSKO –WŁASNOŚCIOWEJ BURSZTYN W WIERUSZOWIE.”
    • w przypadku dokumentów przesłanych drogą pocztową liczy się data wpływu.
    • dokumenty złożone po wyżej określonym terminie nie będą brane pod uwagę. Oferty, które nie spełnią wymagań formalnoprawnych będą mogły być odebrane do 14 dni po zakończeniu rekrutacji. Nie odebrane w w/w terminie zostaną komisyjnie zniszczone.
    Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie kwalifikacji merytorycznej.
Załącznik(i) do pobrania